Náš tím nadväzuje na súčasný, globálny trend využívania poznatkov behaviorálnych vied pri tvorbe či zlepšovaní verejných politík a digitálnych služieb verejnej správy.
Našim cieľom je pomôcť nastavovať služby pre občanov či podnikateľov tak, aby boli jednoduchšie na pochopenie a použitie a aby boli používateľsky prívetivé.
BRISK (Behaviorálny výskum a inovácie Slovensko) je financovaný Európskou úniou cez projekt OP EVS ´Zlepšenie digitálnych služieb vo verejnej správe prostredníctvom behaviorálnych inovácií´ (OPEVS-PO1-SC1.1-2018-10).
Používateľsky kvalitnejšie digitálne služby verejnej správy
V rámci procesu riadenia kvality IT projektov pri návrhu a realizácii koncových digitálnych služieb verejnej správy požadujeme z pohľadu User Centered Design (UCD) nasledujúce výstupy:
Fáza | Štúdia uskutočniteľnosti / Opis predmetu zákazky diela | Detailná funkčná špecifikácia | Testovanie pred uvedením do plnej prevádzky | Prevádzka |
---|---|---|---|---|
Zoznam aktivít |
|
|
|
|
Zoznam výstupov |
|
|
|
|
Zodpovedná osoba / kontrolný orgán | Projektový manažér / Riadiaci výbor | Projektový manažér / Riadiaci výbor | Projektový manažér / Riadiaci výbor | Gestor služby / UPVII |
Pri návrhu nových digitálnych služieb a rozvoji existujúcich služieb vyžadujeme dodržanie princípov a postupov v Metodické usmernenie pre tvorbu používateľsky kvalitných elektronických služieb verejnej správy. (PDF, 1 984 kB)
Pri návrhu nových digitálnych služieb a rozvoji existujúcich služieb odporúčame navrhnúť dizajn služby podľa Jednotného dizajn manuálu elektronických služieb.
V prípade otázok alebo postrehov ohľadne Jednotného dizajn manuálu elektronických služieb nás kontaktujte na emailovej adrese: idsk@vicepremier.gov.sk.