Projekt Hacknime.to z dielne Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, zameraný na digitalizáciu verejných služieb na Slovensku, pokračuje treťou sériou. Už 15. a 16. novembra pomôže ďalší hackathon financovaný z Plánu obnovy a odolnosti SR vytvoriť inteligentný rezervačný systém pre športoviská v bratislavskej Petržalke.
V uplynulých rokoch sa Petržalka venovala obnovám, rekonštrukciám a výstavbe športovísk. Na ich sprístupnenie športovým klubom, ale aj širokej verejnosti plánuje využiť moderný rezervačný systém, cez ktorý si športovci budú môcť nielen spravovať rezervácie, ale aj ovládať osvetlenie či otváranie športovísk priamo cez mobilnú aplikáciu. Cieľom novembrového hackathonu s názvom „Smart športoviská Petržalka“ je navrhnúť práve takýto intuitívny a užívateľsky priateľský systém.
„Digitalizácia pomáha mnohým odvetviam a šport nie je výnimkou. Vďaka inovatívnemu riešeniu, ktoré tento hackathon prinesie, pomôžeme opäť prepojiť moderné technológie s potrebami používateľov a sprístupniť športoviská na pár kliknutí priamo v mobilných zariadeniach,“ uviedol štátny tajomník MIRRI SR Ivan Ivančin.
Automatizácia športovísk prinesie viaceré výhody – návštevníci si budú môcť rezervovať priestory, spravovať vstupy či uhradiť poplatky priamo cez mobilnú aplikáciu. Pomocou smart ovládania dverí a osvetlenia na jednotlivých športoviskách dôjde k eliminácii potreby prítomnosti personálu, čím bude možné predĺžiť otváracie hodiny bez zvýšenia nákladov na prevádzku. Do budúcnosti sa počíta aj s možnosťou ovládania kúrenia, vzduchotechniky, či automatizáciou ďalších funkcií, ako sú napríklad boxy na športové vybavenie alebo parkovacie zábrany.
Už 15. a 16. novembra budú nadšenci technológií, odborníci na IT a mladé talenty v priestoroch SKY PARK Offices vymýšľať ďalšie inovatívne riešenia. Najlepšie z nich si rozdelia cenu vo výške 6 000 eur a aj tentokrát sa do hlasovania budú môcť zapojiť diváci v kategórii Cena publika.
Záujemcovia sa môžu prihlásiť na stránke hackathonu do 13. novembra alebo do naplnenia kapacity. Súťažiaci sa majú možnosť prihlásiť ako celé tímy, no nechýba ani možnosť prihlásenia jednotlivcov, z ktorých organizátori následne vyskladajú ďalší súťažný tím alebo ich pričlenia k už existujúcim. Cieľom je zabezpečiť také zloženie súťažiacich, aby každý tím disponoval potrebnými zručnosťami na odovzdanie konkurencieschopného riešenia.
Projekt Hacknime.to je iniciatívou Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR v spolupráci s Campus Innovation Hub a je financovaný z Plánu obnovy a odolnosti SR. Cieľom projektu je prostredníctvom komunít kreatívnych a technologických nadšencov vytvárať riešenia, ktoré zjednodušia procesy verejnej správy a zlepšia kvalitu digitálnych služieb na Slovensku.