Preskočiť na hlavný obsah
SK

Doména gov.sk je oficiálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Remišová kritizuje zmluvu za 82-tisíc – ona podobnú obstarávala za 844-tisíc

Poslankyňa Remišová dnes opäť dokázala, že nerozumie nielen eurofondom, riadeniu rezortu, ale ani povinnej publicite. Dnes kritizovala zmluvu na vytvorenie „komunikačnej identity pre Program Slovensko 2021-2027“. Pani Remišová si však neuvedomila, že komunikačná identita mala byť pripravená už pri spustení Operačného programu Slovensko, kde vyhodila takmer 200 000 eur na žúrku pre zopár vyvolených.

Poslankyňa Remišová počas svojho pôsobenia nedokázala pripraviť najdôležitejší metodický dokument pre publicitu – Manuál pre informovanie a komunikáciu Programu Slovensko – čím vystavila riziku prijímateľov projektov, keďže nesplnenie týchto záväzkov zo strany prijímateľa môže viesť k finančným sankciám.

Naopak, pani Remišová využívala eurofondy na vlastnú propagáciu v časopise Lepšie Slovensko, za ktorý dostal rezort aj pokutu a ktorého vydávanie sme museli zrušiť, čím sme ušetrili viac ako 200 000 eur.

Zato pani Remišová propagovala nový operačný program v čase, keď nebola vyhlásená ani jedna výzva a za túto kampaň zaplatila viac ako 120 000 eur. Pani Remišová z prostriedkov všetkých daňových poplatníkov dala pripraviť, obstarala a zaplatila aj mediálnu kampaň v hodnote takmer 60 000 eur, ktorá sa nikdy nedostala na verejnosť. Zároveň sme z čias jej pôsobenia našli aj obstarávanie na vývoj a produkciu spoločných zjednocujúcich prvkov komunikácie podpory z fondov EÚ, záväzných pre všetkých komunikujúcich aktérov. V tomto obstarávaní, ktorého súčasťou bola aj jednotná identita, prišli cenové ponuky od 350 000 do 844 000 eur. V kampaniach dokonca obstarávala aj písanie PR článkov, hoci na odbore komunikácie zamestnávala viac ako 20 ľudí.

Vzhľadom na to, že Európska komisia požaduje pri eurofondových projektoch aj povinnú publicitu, my sme vo verejnom obstarávaní vysúťažili jednotnú komunikačnú identitu Operačného programu Slovensko, ktorá bude obsahovať okrem samotnej stratégie aj návrhy a produkciu viac ako 23 komunikačných nástrojov, vrátane produkcie audiovizuálnych diel a iných komunikačných nástrojov. Tieto bude využívať všetkých 10 sprostredkovateľských orgánov.

Opätovne žiadame pani Remišovú, aby prestala šíriť hoaxy a ospravedlnila sa občanom SR za škody, ktoré svojou neschopnosťou spôsobila.