Hackathon „Smart športoviská Petržalka“, ktorý sa uskutočnil v rámci série podujatí Hacknime.to, priniesol digitálne riešenia na optimalizáciu správy športovísk v tejto mestskej časti. Cieľom bolo vytvoriť moderné technologické riešenia pre efektívne riadenie osvetlenia, rezervačných systémov a samoobslužného vstupu.
Do dvanásteho hackathonu, financovaného z Plánu obnovy a odolnosti SR, sa zapojilo 14 tímov. Počas uplynulého víkendu vypracovali riešenia, ktoré zohľadňovali nielen technologické inovácie, ale aj konkrétne potreby obyvateľov a návštevníkov športovísk v mestskej časti Bratislava-Petržalka. Systém mal pozostávať z viacerých funkcií, ako napríklad vytváranie rezervácií, samoobslužný vstup do športovísk, ovládanie osvetlenia, nahlasovanie porúch a podobne.
„Hackathony ako Smart športoviská Petržalka sú skvelým príkladom toho, ako môžu inovatívne riešenia prispieť k zlepšeniu kvality života v našich komunitách. Rád vidím, že tieto podujatia spájajú mladých nadšencov technológií, odborníkov a samosprávy s cieľom vytvoriť digitálne nástroje, ktoré sú praktické a priamo použiteľné. Verím, že víťazné projekty neostanú len na papieri, ale reálne pomôžu zjednodušiť prístup k športovým aktivitám pre všetky vekové skupiny – od detí až po seniorov. To je presne tá vízia, ktorú chceme ako ministerstvo podporovať – inovatívne riešenia pre praktické výzvy každodenného života,“ povedal štátny tajomník MIRRI SR Ivan Ivančin.
Porota, zložená z odborníkov, zástupcov MIRRI SR a mestskej časti Bratislava-Petržalka mala za úlohu vybrať najlepšie riešenia, pričom na prvých troch miestach boli rozdelené finančné ceny v celkovej hodnote 6 000 eur.
Prvé miesto si odniesol tím Incomodum so svojím riešením Športuj Too Petržalka, mobilnou aplikáciou, ktorá umožňuje jednoduchú rezerváciu športovísk cez prehľadnú mapu, s detailnými profilmi športovísk vrátane dostupnosti a hodnotení. Aplikácia podporuje aj komunitný šport, kde používatelia môžu vytvárať podujatia alebo sa pripojiť k existujúcim. „Aj keď sme mali počas druhého dňa hackathonu o jedného člena tímu menej, dokázali sme prezentáciu a najmä celú aplikáciu dotiahnuť k tomu, aby bola úspešná, spĺňala kritériá zadania a nakoniec pre nás znamenala aj celkovú výhru,” zhodnotil svoje pocity z výhry a tímovú prácu kapitán tímu Daniel Adam Czaja.
Na druhom mieste sa umiestnil tím Lwíčkovci so svojím riešením „Smart Hrisko“. Tento tím predstavil systém dvoch aplikácií – pre používateľov a administrátorov, ktorý okrem rezervačného systému zahŕňa aj možnosti na nastavovanie parametrov a štatistiky pre správu športovísk.
Tretie miesto a zároveň cenu publika získal tím Old Stars, ktorý sa zameral na zjednodušenie procesu rezervácie športovísk. Ich riešenie „Nechcem písať emaily, chcem hrať!“ vychádzalo zo spätných väzieb športových klubov či univerzít a nadchlo porotu aj divákov.
Hacknime.to uzavrie tento úspešný rok hackathonom na tému „Smart Traffic Hackathon: Inovácie pre dynamickú dopravu Trnavy pomocou AI“, ktorý sa uskutoční 5. a 6. decembra v Trnave. Mesto Trnava, po rozsiahlej inovácii semaforov, plánuje ďalšie technologické pokroky v oblasti dopravy.
Projekt Hacknime.to z dielne Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR vzniká s podporou Campus Innovation Hub. Cieľom je vďaka komunite kreatívnych ľudí s nadšením pre technológie, vytvoriť riešenia v oblasti zjednodušovania procesov verejnej správy a zlepšovania kvality poskytovaných digitálnych služieb. Projekt je financovaný z prostriedkov mechanizmu Plánu obnovy a odolnosti SR.