Necelý rok po nástupe Richarda Rašiho na post ministra investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie sú v novom operačnom Programe Slovensko (PSK) vyhlásené výzvy v hodnote 6,5 miliardy eur, čo je viac ako polovica alokácie.
„Keď sme koncom októbra prišli na ministerstvo, vyhlásených bolo len 27 výziev a zazmluvnených bolo len 5 projektov. Dnes je vyhlásených 180 výziev a zazmluvnených projektov je 720,“ informoval minister Richard Raši. Dodal, že vlády Matoviča, Hegera a Ódora trestuhodne premrhali takmer polovicu programového obdobia, čo súčasné vedenie ministerstva musí teraz dobiehať.
Keďže sme vo vyhlásených výzvach prekročili 50 % vyčlenených prostriedkov pre Slovensko, MIRRI SR spúšťa informačnú mediálnu kampaň v rámci povinnej publicity, ktorá má za cieľ prezentovať dôležitosť podpory z eurofondov poskytovaných v rámci Programu Slovensko. Tento program, ktorý spravuje takmer 13 miliárd eur, je kľúčovým nástrojom na zlepšenie kvality života v slovenských regiónoch.
Cieľom mediálnej kampane, ktorá pobeží vo verejnoprávnych aj súkromných médiách, je oboznámiť verejnosť s Programom Slovensko a zvyšovať tak povedomie o pozitívnom prínose a spravodlivom investovaní eurofondov poskytovaných Európskou úniou. MIRRI SR ako riadiaci orgán Programu Slovensko má povinnosť plniť tento cieľ a zohľadňovať informačné a komunikačné úlohy v súlade s politikou Európskej únie, čo vyplýva nielen z požiadaviek EK, ale aj z Komunikačnej stratégie na obdobie 2021 – 2027.
Pri komunikácii eurofondov budeme využívať komunikačné kanály s najväčším zásahom, dosahom a dostupnosťou pre širokú verejnosť bez ohľadu na vek, vzdelanie alebo región. Hlavným posolstvom mediálnej kampane je prezentovať Dobre využité eurofondy pre zveľadenie a obnovu Slovenska. Kampaň štartuje dnes a pobeží 12 týždňov.