Verejná správa bude pre prioritné životné situácie postupne prinášať riešenia, ktoré už nevyžadujú od občana množstvo administratívnych úkonov pomocou niekoľkých rôznych elektronických služieb.
Naopak, občana intuitívne prevedú nevyhnutnou komunikáciou s úradmi. Občan tak už nebude vypĺňať pri riešení životnej situácie niekoľko nesúrodých formulárov, ale zadá minimálne množstvo údajov, ktoré sa spolu s údajmi, ktorými už verejná správa disponuje, použijú na komplexné vybavenie konkrétnej životnej situácie.
Poskytovanie digitálnych služieb nie je možné bez spolupráce s ďalšími súvisiacimi inštitúciami. Prvým míľnikom takej spolupráce bude prepojenie služieb na úrovni životnej situácie pomocou interaktívneho návodu. Súvisiace služby budú mať spoločný návod, v rámci ktorého budú logicky zoradené na ústrednom portáli verejnej správy a na vlastných portáloch organizácií.
Riadiaci výbor pre Investíciu 1: Lepšie služby pre občanov a podnikateľov a pre Reformu 1: Budovanie eGovernment riešení prioritných životných situácií, Komponent 17 Digitálne Slovensko Plánu obnovy a odolnosti SR schvaľuje Prioritný zoznam vybraných 17 životných situácií (PDF, 1.1 MB). Tieto životné situácie budú súčasťou implementácie cieľa Investície 1: Lepšie služby pre občanov a podnikateľov.
V rámci Plánu obnovy a odolnosti bude MIRRI implementovať 16 životných situácií, cieľ Plánu obnovy a odolnosti SR. MIRRI však vyberá 17 ŽS z dôvodu mitigácie rizika naplnenia cieľa C175 v termíne Q2/2026.