Téma hackathonu: Mestská časť Bratislava-Staré Mesto má v súčasnosti regulovaný vstup do historického centra upravený vo Všeobecne záväznom nariadení č. 8/2020 z 3.11.2022. Vstup je regulovaný cez manuálnu zábranu. Všetky úkony potrebné pre vybavenie povolenia na vstup je v súčasnosti potrebné vykonať osobne, prípadne poštou. V súčasnosti nie je digitalizovaný ani jeden proces, nezbierajú, neuchovávajú, ani sa neanalyzujú žiadne dáta, ktoré by mohli viesť ku kvalitnejším službám pre obyvateľov a podnikateľov. Takéto nastavenie systému môže spôsobiť zlyhanie ľudského faktora a neexistuje efektívny systém na kontrolu dodržiavanie pravidiel. Cieľom hackathonu bolo preto vytvorenie zjednoteného systému na optimalizáciu povoľovaní vjazdu do historického centra Bratislavy vrátane infraštruktúry na zabezpečenie kontrolovaného vstupu.
Víťazné tímy:
1.miesto – ZARF: riešenie digitalizácie vytvárania a vybavovania žiadostí skrz formulár, vrátane monitorovania vstupov do pešej zóny pomocou automatizovaného systému čítania EČV všetkých vozidiel. Vďaka takto navrhnutému postupu bude možné zasielať pokuty pri neoprávnenom prekročení, informovať policajné zložky v reálnom čase, a vytvárať štatistiky pre mestskú časť BA Staré Mesto.
2.miesto – Fireflies: riešenie navrhuje odstránenie existujúcich pilomatov a zavedenie kontroly vstupu pomocou kamier s automatickým rozpoznávaním záchranných zložiek.
3.miesto – Wezeo: navrhnutá aplikácia sprevádza používateľov celým procesom žiadosti a v prípade potreby pomáha v procese pomocou jednoduchého chatbota. Systém umožňuje pomocou kamery v telefóne naskenovať a skontrolovať vozidlo pomocou EČV, schvaľovať žiadosti a kontrolovať dodržiavanie pravidiel.
Implementácia: prebieha
Viac informácií nájdete TU.