Opis životnej situácie
Zákaznícka cesta (customer journey) zachytáva sled aktivít a udalostí životnej situácie Strata zamestnania, týkajúcich sa fyzickej osoby. Na začiatku stojí občan pred rozhodnutím ukončiť pracovný pomer, čím sa dostáva do identifikácie prvotných krokov a povinností, ktoré potrebuje splniť pre ukončenie pracovného pomeru, ale aj ihneď po jeho skončení.
V ďalšom kroku má občan možnosť sám sa rozhodnúť, akým spôsobom si bude hľadať nové zamestnanie, prípadne inú zárobkovú činnosť.
Ak sa rozhodne pre hľadanie individuálnou cestou, na výber má niekoľko možností:
- osloviť súkromné pracovné agentúry,
- využiť odporúčania známych,
- prihlásiť sa na vypísané pracovné pozície a podobne.
Ak občan splní potrebné podmienky, môže využiť aj služby orgánov verejnej moci, ktoré mu pomôžu s hľadaním vhodného zamestnania, napríklad v podobe:
- poskytnutia informačných, odborných poradenských služieb a sprostredkovateľských služieb,
- získania príspevkov,
- zvýšenia kvalifikácie.
Životná situácia občana v rámci definovanej zákazníckej cesty končí nájdením vhodného zamestnania, prípadne inej zárobkovej činnosti.
Rozsah životnej situácie
Customer journey (zákaznícka cesta)
Rozsah zákazníckej cesty – súčasný stav
Zákaznícka cesta používateľa pri riešení životnej situácie (JPG, 238 kB)
Rozsah zákazníckej cesty – budúci stav
Prieskumy
Report z interview Strata a hľadanie zamestnania – ŽS1 Strata a hľadanie zamestnania (PDF, 648 kB)
Výsledná správa Dotazníkový prieskum spokojnosti ŽS1 Strata a hľadanie zamestnania (PDF, 644 kB)
Dokumenty a výstupy
Nové: Implementačný plán ŽS1 Strata a hľadanie zamestnania (XLS, 68 KB)
Investičný plán Životná situácia č. 1 názov: Strata zamestnania (PDF, 1.11 MB)
Mockup: Strata a hľadanie zamestnania (PDF, 1.39 MB)
Prílohy k Investičnému plánu (ZIP, 2.6 MB)
Nové: Prototyp ŽS1 Strata zamestnania (TU)