Opis životnej situácie
Očakávanie nového rodinného prírastku a jeho príchod na svet sú veľmi emotívne a náročné životné situácie. Preto je vo veľkom spoločnom záujme, aby proces, ktorým musia tehotné ženy a ich rodiny prejsť, bol čo najmenej stresujúci a čo najjednoduchší.
Zákaznícka cesta (customer journey) zachytáva sled aktivít a udalostí životnej situácie Narodenie dieťaťa, týkajúcich sa plnoletej ženy, ktorá na základe doma realizovaného testu zistí, že je tehotná. Po vyšetrení a potvrdení tehotenstva tehotnú ženu čakajú základné zákonné povinnosti, ktoré potrebuje splniť ešte pred narodením dieťaťa:
- informovanie zamestnávateľa o tehotenstve,
- absolvovanie vyšetrení počas tehotenstva,
- nástup na materskú dovolenku,
- určenie otcovstva dieťaťa (v prípade nemanželského páru),
- výber nemocnice a pediatra.
Životná situácia tehotnej ženy v rámci definovanej zákazníckej cesty končí pôrodom dieťaťa.
Rozsah tejto životnej situácie je definovaný tak, aby odrážal výsledky aktuálne prebiehajúcej spolupráce MIRRI, Ministerstva zdravotníctva SR, Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Národného centra zdravotníckych informácií, Sociálnej poisťovne a Ministerstva vnútra SR. Jedny z prvých zmien vyplývajúcich z tejto spolupráce umožnili zavedenie proaktívnych služieb po narodení dieťaťa:
- proaktívne sa vystaví rodný list dieťaťa a odošle sa na adresu matky,
- príspevok pri narodení dieťaťa sa vydáva automaticky.
Rozsah životnej situácie
Customer journey (zákaznícka cesta)
Rozsah zákazníckej cesty – súčasný stav
Rozsah zákazníckej cesty – budúci stav
Prieskumy
Prieskumy ku všetkým životným situáciám
Dokumenty a výstupy
Aktualizovaný Implementačný plán ŽS7 Narodenie dieťaťa (XLS, 49 KB)
Prototyp ŽS7 Narodenie dieťaťa (Axure)
Mockup: Narodenie dieťaťa (PDF, 2MB)
Analýza rozsahu životnej situácie ŽS7 Narodenie dieťaťa (XLS, 224 kB)