Preskočiť na hlavný obsah
SK

Doména gov.sk je oficiálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Prioritné životné situácie

Projekt budovania prioritných životných situácií

Táto sekcia obsahuje informácie o projekte budovania prioritných životných situácií financovaných z Plánu obnovy a odolnosti. Nájdete tu informácie o plánoch a výstupoch spojených s budovaním prioritných životných situácií ako projektovú dokumentáciu, analýzy, prieskumy a iné dokumenty.

Prioritné životné situácie vnímame z pohľadu občanov a podnikateľov ako rôzne udalosti, ktorými prechádzajú v rámci svojho života. Tieto udalosti vzniknú buď z vôle občana alebo podnikateľa, prípadne sa udejú nezávisle od jeho vôle. Ak sa však už v takej situácii ocitnú a potrebujú komunikovať so štátom, mala by táto komunikácia prebehnúť pre nich čo najjednoduchšie. V ideálnom prípade automatizovane, aby občan a podnikateľ nemusel oznamovať rovnakú skutočnosť alebo údaje rôznym úradom.

Princípy, na ktorých budujeme prioritné životné situácie:

Jednoduchosť služieb
Zrozumiteľnosť
Prehľadnosť
Personalizácia
Uniformita online
Jednotný obslužný bod
Participácia používateľov
Spätná väzba používateľov
Prieskum potrieb používateľov
Informovanosť používateľov
Prístup k informáciam
Podpora
Predvídateľnosť

Princípy, na ktorých budujeme prioritné životné situácie

Efektivita verejnej správy
Optimalizácia procesov
1x a dosť!
Aktuálnosť informácií
Proaktivita štátu
Predvypĺňanie údajov
Integrácie
Notifikovanie používateľov

Čo je cieľom budovania prioritných životných situácií?

SPOKOJNOSŤ
Zvyšovať spokojnosť občanov a podnikateľov s elektronickými službami štátu a digitálnym ekosystémom

KVALITA
Poskytovať kvalitné elektronické služby štátu, spĺňajúce stanovené kritéria kvality

POUŽÍVANOSŤ
Zvyšovať informovanosť o poskytovaných elektronických službách a počet ich používateľov

 

Prioritné životné situácie

 

Dokumenty a prieskumy

Prioritné životné situácie vytvárame s ohľadom na potreby používateľov (občanov a podnikateľov). Na tejto stránke nájdete súhrnné prieskumy a dokumenty, pričom ďalšie špecifické materiály sú k dispozícii na stránkach jednotlivých životných situácií.

Dokumenty

Nové: Investičný plán – Budovanie eGovernment riešení prioritných životných situácií

 

Prieskumy zamerané na podnikateľov

2024

Meranie indikátorov rozvoja a spokojnosti s vybranými e-službami verejnej správy – biznis sektor (PDF, 1 MB)

2023

Kvantitatívny prieskum – predstavy a skúsenosti podnikateľov s vybranými e-službami štátu (PDF, 1.4 MB)

Meranie indikátorov rozvoja a spokojnosti podnikateľov s vybranými e-službami verejnej správy 2023 (PDF, 1.4 MB)

Prieskum používateľskej skúsenosti podnikateľov – Elektronická komunikácia s úradmi – 10/2023 (PDF, 1 MB)

2022

Meranie indikátorov rozvoja a spokojnosti podnikateľov s vybranými e-službami verejnej správy 2022 (PDF, 1.51 MB)

 

Prieskumy zamerané na populáciu (fyzické osoby)

2024

Meranie indikátorov rozvoja a spokojnosti s vybranými e-službami verejnej správy – populácia (PDF, 2 MB)

Meranie indikátorov rozvoja a spokojnosti s vybranými e-službami verejnej správy – používatelia e-služieb (PDF, 2 MB)

Celková spokojnosť s e-službami verejnej správy (PDF, 1 MB)

2023

Kvantitatívny prieskum spokojnosti a skúsenosti populácie SR so službami štátu (PDF, 1 MB)

Meranie indikátorov rozvoja a spokojnosti občanov s vybranými e-službami verejnej správy 2023 (PDF, 1.6 MB)

Meranie indikátorov rozvoja a spokojnosti používateľov s vybranými e-službami verejnej správy 2023 (PDF, 1.5 MB)

Prieskum používateľskej skúsenosti občanov – Elektronická komunikácia s úradmi – 10/2023 (PDF, 1 MB)

2022

Meranie indikátorov rozvoja a spokojnosti s vybranými e-službami verejnej správy 2022, Cieľový segment: populácia SR (PDF, 1.6 MB)

Meranie indikátorov rozvoja a spokojnosti s vybranými e-službami verejnej správy 2022, Cieľový segment: používatelia e-služieb (PDF, 1.72 MB)

Benchmark kvality elektronických služieb

Benchmark kvality vybraných elektronických služieb – 09/2023 (XLS, 3 MB)

Benchmark hodnotenia kvality elektronických služieb súvisiacich s prioritnými životnými situáciami za rok 2019 a 2021, vrátane metodiky

 

Spoločné dokumenty

Zoznam prioritných životných situácií (XLS, 362 kB)

Report analysing the results of stakeholder consultations and best practice on a list of priority electronic services (PDF, 4,54 MB)

 

logo Financovaný Európskou úniou
logo POO
body>