Koncepcia rozvoja informačných technológií verejnej správy (ďalej len „KRIT“) je dokument vypracovaný orgánom riadenia pre informačné technológie verejnej správy, ktorých je správcom, definujúci ciele, organizačné, technické a technologické nástroje, strategickú architektúru a referenčnú architektúru informačných technológií verejnej správy v správe orgánu riadenia a plánovanie jednotlivých aktivít, najmä s cieľom riadneho a včasného naplnenia požiadaviek národnej koncepcie a strategických priorít informatizácie verejnej správy. KRIT je dokument vypracovaný správcom pre ním spravované informačné technológie, vrátane organizácií v jeho zriaďovateľskej alebo zakladateľskej pôsobnosti.
KRIT predkladá orgán riadenia na schválenie orgánu vedenia.
Obec a právnická osoba v jej zriaďovateľskej pôsobnosti alebo zakladateľskej pôsobnosti nie sú povinné predkladať koncepciu rozvoja na schválenie orgánu vedenia. Ak tak obec rozhodne, koncepcia rozvoja obce alebo právnickej osoby v jej zriaďovateľskej pôsobnosti alebo zakladateľskej pôsobnosti podlieha schváleniu orgánom, ktorý určí obec.
Na zabezpečenie prísunu aktuálnych a spoľahlivých informácií do MetaIS si orgány riadenia vytvoria koordinačné mechanizmy na zabezpečenie ich prísunu od zamestnancov svojho úradu a zamestnancov osôb v ich zriaďovateľskej alebo zakladateľskej pôsobnosti. Ide spravidla o zabezpečenie spolupráce s osobami zodpovednými za správu alebo prevádzku ISVS, so segmentovými architektmi, projektovými manažérmi rozvojových projektov, manažérmi, legislatívcami a rozpočtármi. Podrobný postup sa nachádza v kapitole 3.2 Používateľskej príručky MetaIS.