Postupy zadávania integračnej požiadavky na integráciu IS Centrálna platforma dátovej integrácie (historicky IS CSRÚ alebo CIP) sa odlišujú v závislosti od toho, či má žiadateľ (orgán verejnej moci alebo iný oprávnený subjekt) záujem o:
I. získavanie údajov prostredníctvom IS CPDI (konzumentská integračná požiadavka)
II. poskytovanie údajov prostredníctvom IS CPDI (poskytovateľská integračná požiadavka)
Základná dokumentácia pre integráciu:
– Používateľská príručka k IS CPDI – prístupná výlučne v sieti Govnet na https://cip.gov.sk/portal (ikona zošita v pravom hornom rohu); integrácií sa týka kapitola 10 „Integračné zámery“
– Integračný manuál IS CPDI – aktuálna verzia
Integračný manuál služieb systému IS CPDI (DOCX, 3,41 MB)
Integračný manuál služieb systému IS CPDI – príloha č.2 (DOCX, 7,53 MB)
V prípade problémov s prístupom na https://cip.gov.sk/portal, alebo problémov so zadaním integračných požiadaviek kontaktujte MIRRI SR na emailovej adrese: datovaintegracia@mirri.gov.sk.
I. Konzumentská integračná požiadavka
Pre získavanie údajov (objektov evidencie) prostredníctvom IS CPDI žiadateľ (orgán verejnej moci alebo iný oprávnený subjekt) postupuje nasledovne:
- Registrácia – vytvorenie konta v module Obslužnej zóny (IS CPDI) na portáli https://cip.gov.sk/portal , ktorý je prístupný len zo siete Govnet
- Vytvorenie a podanie Žiadosti o schválenie prístupu k údajom(objektom evidencie) a Žiadosti o schválenie prístupu k službámv module Obslužnej zóny (IS CPDI)
2.1 V Žiadosti o schválenie prístupu k údajom (objektom evidencie) žiadateľ označuje:
– údaje (objekty evidencie) až na úroveň ich atribútov, ktorých získavanie požaduje,
– informačný systému žiadateľa, ktorý má údaje získavať (konzumentský informačný systém)
– právny účel, t. j. účel spracúvania údajov, a právny základ, t. j. identifikáciu konkrétneho ustanovenia/ustanovení právnych predpisov v (štandardne §, odsek, písmeno) pre každý z požadovaných údajov (objektov evidencie)*
* poznámka: pre jeden údaj (objekt evidencie) môže existovať viacero právnych účelov a právnych základov; žiadateľ musí uviesť všetky, ktorými disponuje.Vzor právneho dátového manažmentu (so všeobecnými konzumentskými právnymi účelmi)
OVM Právny dátový manažment (XLSX, 32 kB)
2.2 V Žiadosti o schválenie prístupu k službám žiadateľ označuje služby IS CPDI, ktoré bude žiadateľ v rámci integrácie využívať (integračné služby, služby dátovej kvality). - Posúdenie integračnej požiadavky [Žiadosť o udelenie prístupu k údajom (objektom evidencie) a Žiadosť o schválenie prístupu k službám] je vykonávané na úrovni MIRRI SR a poskytovateľa údajov, pričom výsledkom posúdenia môže byť:
– schválenie žiadosti: automatické vygenerovanie Integračného zámeru (IZ) – žiadateľ si dokument v rámci modulu Obslužnej zóny (IS CPDI) stiahne, vytlačí a podpísaný zašle na MIRRI SR a integračný proces pokračuje ďalej
– neschválenie žiadosti: zaslanie informácie o zamietnutí žiadosti v rámci modulu Obslužnej zóny (IS CPDI), čím integračný proces končí - Automatické vytvorenie technického účtu pre zvolené údaje (objekty evidencie) pre testovacie prostredie (TEST) a produkčné prostredie (PROD) IS CPDI; to neplatí v prípade Registra fyzických osôb a Registra adries, pri ktorých o vytvorenie technického účtu žiada žiadateľ priamo Ministerstvo vnútra SR prostredníctvom nasledovnej žiadosti:
Žiadosť o pridelenie technického účtu pre konzumáciu údajov z RFO (XLSX, 20 kB)
Žiadosť o pridelenie technického účtu pre konzumáciu údajov z RA (XLSX, 20 kB) - Test konektivity: zabezpečenie sieťového povolenia pre informačným systém žiadateľa na základe žiadateľom poskytnutých IP adries informačného systému – vykonáva MIRRI SR prostredníctvom dodávateľa IS CPDI alebo NASES; následný test konektivity vykoná žiadateľ prostredníctvom testovacieho volania IS CPDI
- Implementácia a testovanie integrácie: realizácia riešenia a vykonávanie testovacích volaní medzi informačným systémom žiadateľa a IS CPDI pre každý údaj (objekt evidencie) podľa stanovených testovacích scenárov s následným uzatvorením UAT protokolu – vykonáva žiadateľ (dodávateľ informačného systému žiadateľa) v súčinnosti s MIRRI SR (dodávateľom IS CPDI)
- Nasadenie integrácie do prevádzky: prepnutie úspešne otestovanej integračnej väzby z testovacieho prostredia IS CPDI do produkčného prostredia IS CPDI a uzatvorenie protokolu o nasadení do produkčného prostredia – vykonáva MIRRI SR prostredníctvom dodávateľa IS CPDI v súčinnosti so žiadateľom
- Uzatvorenie technickej SLA s garanciou dostupnosti služieb IS CPDI
II. Poskytovateľská integračná požiadavka
Pre poskytovanie údajov (objektov evidencie) prostredníctvom IS CPDI žiadateľ (orgán verejnej moci alebo iný oprávnený subjekt) postupuje nasledovne:
- Žiadateľ kontaktuje MIRRI SR prostredníctvom emailovej adresy určenej pre dátovú integráciu: datovaintegracia@mirri.gov.sk.V emailovej správe žiadateľ uvedie:
– údaje (objekty evidencie) až na úroveň atribútov, ktorých poskytovanie chce vykonávať prostredníctvom IS CPDI
– zdrojový informačný systém s označením jeho kódu v METAIS
– informáciu, či údaje plánuje vyhlásiť za referenčné po zrealizovaní integrácie
– informáciu, či údaje možno sprístupňovať fyzickým/právnickým osobám, ako koncovým užívateľom (Moje údaje)
– informáciu, či údaje poskytuje na analytické účely (Analytické spracúvanie údajov)
– informáciu, či údaje poskytuje na vedecké a výskumné účely (Údaje pre vedu a výskum) - Posúdenie integračnej požiadavky je vykonávané na úrovni MIRRI SR, pričom výsledkom posúdenia môže byť:
– schválenie žiadosti: nasleduje vytvorenie Integračného zámeru (IZ) v súčinnosti s interným tímom MIRRI SR a integračný proces pokračuje ďalej
– neschválenie žiadosti: zaslanie informácie o zamietnutí žiadosti, čím integračný proces končí - Realizácie integračného procesu podľa bodov 4) až 8) vyššie