Dôveryhodné kvalitné údaje umožňujú spoľahlivé rozhodovanie a nastavovanie politík štátu a sú vo verejnej správe nevyhnutné pre poskytovanie kvalitných služieb občanom a podnikateľom. Zabezpečujú ich procesy, ktoré súhrnne nazývame riadenie dátovej kvality. Na úrovni jednotlivých informačných systémov (IS) za nich zodpovedajú ich správcovia, respektíve samotné orgány verejnej moci (OVM).
Cieľom zlepšovania dátovej kvality nie je dátová kvalita sama o sebe, ale vyššia kvalita života a lepšie kvalitnejšie služby verejnosti. Tie sú silno prepojené a závislé práve na primeranej dátovej kvalite. Dátová kvalita nie je abstraktný izolovaný cieľ, ale cesta a základňa pre zvyšovanie kvality poskytovaných služieb a pre lepšie rozhodovanie.
Metodické materiály:
Praktický návod k meraniu dátovej kvality (PDF, 1,02 MB)
Metodika merania dátovej kvality vo verejnej správe (PDF, 1,01 MB)
Ako zlepšiť kvalitu údajov (PDF, 624 kB)
Analytické výstupy:
Centrálny zoznam biznis pravidiel (XLSX, 72 kB)
MPaRV SR – GSAA 001 (PDF, 768 kB)
MDaV – JISCD 001 (XLSX, 116 kB)
MZV – Diplomati 001 (XLSX, 6,35 MB)
NKU – Kontrolórsky systém 001 (XLSX, 3,02 MB)
UGKK – Geografické názvoslovie 001 (XLSX, 92 kB)
UPVII – MDS 001 (XLSX, 2,79 MB)
ÚV SR – CRZ 001 (XLSX, 424 kB)
Školenia k dátovej kvalite: