Sekcia zodpovedá najmä za riadenie rozvoja produktov e-Government komponentov a životných situácií a taktiež zodpovedá a zabezpečuje programové riadenie portfólia produktov rozvoja e-Government komponentov v súlade s nastavenými strategickými cieľmi pre ITVS a s dôrazom na ich vzájomné synergie, projektové riadenie portfólia projektov v súlade pravidlami definovaným pre rozvoj ITVS a nastavenými cieľmi programov.
Sekcia zabezpečuje taktiež vecné gestorovanie Reformy 1 a 2 a Investície 1 a 2, K-17 POO.
Sekcia sa zaoberá koordináciou a zabezpečovaním súčinnosti externých participujúcich subjektov na rozvoji produktov a životných situácií, tvorbou strategických a koncepčných dokumentov, definovanie prístupov a princípov k riadeniu rozvoja produktov, programov a projektov, vytváranie spoločnej platformy pre riadenie produktov, programov a projektov ako aj spoluprácu na komunikačnej stratégii a aktívnej propagácii riešení pre elektronické služby štátu.
Sekcia pri plnení svojich úloh úzko spolupracuje s relevantnými organizačnými útvarmi ministerstva pri tvorbe koncepcií rozvoja ITVS a pri koordinácii budovania ITVS na národnej úrovni, relevantnými organizačnými útvarmi ministerstva pri príprave vecného obsahu procesných, legislatívnych a technologických zmien pre oblasť informatizácie a ITVS, ÚOŠS zapojenými do systému riadenia implementácie fondov EÚ a Plánu obnovy a odolnosti SR a NASES.
Sekcia sa člení na:
- odbor rozvoja produktov
- odbor projektového riadenia a implementácie zmien
- oddelenie programového riadenia.
Svojimi aktivitami Sekcia sleduje naplnenie strategických cieľov v oblasti informatizácie definované v NKIVS a to aj v rámci Investície 1/ Reformy 1 K17 POO, kde ciele programu prioritných životných situácií a programu Slovensko 3.0 vychádzajú z Národnej koncepcie informatizácie verejnej správy.
Tá hovorí o 4 cieľoch:
- Zvýšiť podiel elektronickej komunikácie s verejnou správou
- Zvýšiť spokojnosť a dôveru osôb a subjektov verejnej správy s elektronickými službami
- Znížiť interakcie osôb a zložitosť pri používaní služieb verejnej správy
- Zjednodušiť prístup k elektronickým službám vo forme komplexných životných situácií
Implementácia zlepšení a zmien pri jednotlivých prioritných životných situáciách a platformy pre životné situácie majú prispieť k lepším výsledkom v rámci eGovernment Benchmarku, ako aj v Indexe digitálnej ekonomiky a spoločnosti (DESI index).
Výstupy pre Program životných situácií sú zverejňované na stránke https://www.mirri.gov.sk/plan-obnovy/zivotne-situacie/